Blog

Ushqimet e konservuara: Të mira apo të këqija?!

Ushqimet e konservuara shpesh mendohet se janë më pak ushqyese sesa ushqimet e freskëta ose të ngrira. Disa njerëz pretendojnë se përmbajnë përbërës të dëmshëm dhe duhet të shmangen. Të tjerë thonë se ushqimet e konservuara mund të jenë pjesë e një diete të shëndetshme.

Konservimi u zhvillua së pari në fund të shekullit të 18-të, si një mënyrë për të siguruar një burim të qëndrueshëm ushqimi për ushtarët dhe marinarët në luftë. Procesi i konservimit mund të ndryshojë pak nga produkti, por ka tre hapa kryesorë. Kjo perfshin:

Përpunimi Ushqimi zhvishet, prihet, copëtohet, grihet ose gatuhet.

Paketimi  Ushqimi i përpunuar mbyllet në kanaçe.

Ngrohje  Kanaçet nxehen për të vrarë bakteret e dëmshme dhe për të parandaluar prishjen.

Kjo lejon që ushqimi të jetë i qëndrueshëm në raft dhe të sigurt për t’u ngrënë për 1-5 vjet ose më gjatë.

 

Ushqimet e konservuara shpesh mendohet se janë më pak ushqyese sesa ushqimet e freskëta ose të ngrira, por hulumtimet tregojnë se kjo nuk është gjithmonë e vërtetë. Në fakt, konserva ruan pjesën më të madhe të ushqyesve të një ushqimi. Proteinat, karbohidratet dhe yndyra nuk janë të ndikuar nga procesi. Shumica e mineraleve dhe vitaminave të tretshme në yndyrë si vitaminat A, D, E, dhe K gjithashtu mbrohen.

Si i tillë, studimet tregojnë se ushqimet e pasura në lëndë ushqyese ruajnë nivelin e tyre të lartë ushqyes edhe pasi të konservohen. Megjithatë, pasi konservimi zakonisht përfshin nxehtësi të lartë, vitaminat e tretshme në ujë si vitaminat C dhe B mund të dëmtohen. Këto vitamina janë të ndjeshme ndaj nxehtësisë dhe ajrit në përgjithësi, kështu që ato gjithashtu mund të humbasin gjatë përpunimit normal, gatimit dhe metodave të ruajtjes që përdoren në shtëpi. Sidoqoftë, ndërsa procesi i konservimit mund të dëmtojë disa vitamina, sasitë e komponimeve të tjera të shëndetshme mund të rriten. Për shembull, domatet dhe misri lëshojnë më shumë antioksidantë kur nxehen, duke i bërë varietetet e konservuar të këtyre ushqimeve një burim edhe më të mirë të antioksidantëve. 

 

Në një studim, njerëzit që hanin 6 ose më shumë artikuj të konservuar në javë kishin konsum më të madh të 17 lëndëve ushqyese thelbësore, krahasuar me ata që hanin 2 ose më pak artikuj të konservuar në javë. Ushqimet e konservuara janë të përballueshme, të përshtatshme dhe nuk prishen lehtë. Ushqimet e konservuara janë një mënyrë e përshtatshme dhe praktike për të shtuar më shumë ushqime të dendura ushqyese në dietën tuaj. Disponueshmëria e ushqimeve të sigurta dhe cilësore mungon në shumë pjesë të botës, dhe konservimi ndihmon që njerëzit të kenë akses në një shumëllojshmëri të gjerë të ushqimeve gjatë gjithë vitit.

Në fakt, gati çdo ushqim mund të gjendet në një kanaçe sot. Gjithashtu, pasi ushqimet e konservuara mund të ruhen në mënyrë të sigurt për disa vjet dhe shpesh përfshijnë kohën minimale të përgatitjes, ato janë tepër të përshtatshme. Për më tepër, ata kanë tendencë të kushtojnë më pak se produktet e freskëta.

Studimet tregojnë se BPA në ushqimin e konservuar janë të pranishme. Një studim analizoi 78 ushqime të konservuara dhe gjeti BPA në mbi 90% të tyre. Për më tepër, hulumtimi ka bërë të qartë se ngrënia e ushqimit të konservuar është një shkak kryesor i ekspozimit të BPA. Disa studime e kanë lidhur BPA me problemet shëndetësore si sëmundjet e zemrës, diabeti tip 2 dhe mosfunksionimi seksual i meshkujve. Nëse po përpiqeni të minimizoni ekspozimin tuaj ndaj BPA, të hani shumë ushqim të konservuar nuk është ideja më e mirë.

Ato mund të përmbajnë baktere vdekjeprurëse. Ndërsa është jashtëzakonisht e rrallë, ushqimet e konservuara që nuk u përpunuan siç duhet mund të përmbajnë baktere të rrezikshme të njohura si Clostridium botulinum. Konsumimi i ushqimit të kontaminuar mund të shkaktojë botulizëm, një sëmundje serioze që mund të çojë në paralizë dhe vdekje nëse lihet pa trajtuar. Shumica e rasteve të botulizmit vijnë nga ushqime që nuk janë konservuar siç duhet në shtëpi. Botulizmi nga ushqimi i konservuar në treg është i rrallë.E rëndësishme është që të mos hani kurrë nga kanaçe që janë të fryra, të dhëmbëzuara ose të plasaritura.

Disa përmbajnë kripë, sheqer ose konservues të shtuar. Kripa, sheqeri dhe konservuesit shtohen ndonjëherë gjatë procesit të konservimit. Disa ushqime të konservuara mund të kenë sasi të mëdha kripe. Ndërsa kjo nuk përbën një rrezik për shëndetin për shumicën e njerëzve, mund të jetë problematik për disa, siç janë ata me presion të lartë të gjakut. Ato gjithashtu mund të përmbajnë sheqer të shtuar, i cili mund të ketë efekte të dëmshme. Sheqeri i tepërt është shoqëruar me një rrezik të shtuar nga shumë sëmundje, përfshirë obezitetin, sëmundjet e zemrës dhe diabeti i tipit 2. Mund të shtohen edhe një shumëllojshmëri e ruajtësve të tjerë natyrorë ose kimikë. Nëse marrja e kripës është shqetësuese për ju, zgjidhni opsionin "natrium të ulët" ose "pa kripë të shtuar".Për të shmangur sheqer shtesë, zgjidhni frutat që janë të konservuara në ujë ose lëng në vend të shurupit.

Kullimi dhe shpëlarja e ushqimeve gjithashtu mund të ulë përmbajtjen e tyre të kripës dhe sheqerit. Shumë ushqime të konservuara nuk përmbajnë aspak përbërës të shtuar, por mënyra e vetme për t’u njohur me siguri është të lexoni listën e përbërësve. Ato sigurojnë lëndë ushqyese thelbësore dhe janë tepër të përshtatshme. Ushqimet e konservuara mund të jenë pjesë e një diete të shëndetshme, por është e rëndësishme të lexoni etiketat dhe të ztregoheni një konsumator i kujdesshëm!

#fitfood #thefitdoctor 

 

Related Posts

Brokoli, një perim sa i ushqyeshëm e plot me vlera, aq edhe me aftësi të larta kurative!
Pse i duam kaq shumë thjerrëzat në dietën tonë?
Brokoli, një perim sa i ushqyeshëm e plot me vlera, aq edhe me aftësi të larta kurative!
Pse i duam kaq shumë thjerrëzat në dietën tonë?
Popular Posts
Dieta trend e modes - KETOGJENIKE

Saturday, March 09, 2019

Ne zbulim te zorres sone - pjesa 1; Dr Matina Cobo

Saturday, March 28, 2020

NO SHADES OF GREY!

Saturday, March 23, 2019